Digital learning using the paradigm of cultural heritage environment of Rhodes
Lipiec 2017 r.
Przylot
Rodos przywitało nas piękną pogodą i
widokami.
Już się nie możemy doczekać nowych
doświadczeń!
Poniedziałek, 17 lipca 2017
Pierwszy dzień kursu trwa! W gronie
reprezentacji nauczycieli z takich krajów jak Hiszpania, Portugalia,
Chorwacja, Estonia, Czechy i Polska dyskutujemy o tym, jak
wykorzystujemy TIK w naszych szkołach. Już wiemy, że w trakcie
kursu będziemy tworzyć własne gry i prezentacje na temat Rodos i
dziedzictwa narodowego. Dużo wyzwań przed nami :)
Na kolejnych zajęciach, z profesorem
tutejszego uniwersytetu, dyskutowaliśmy na temat zanikania
kreatywności u dzieci oraz w jaki sposób pobudzić ją poprzez
wykorzystanie komputerów oraz tworzenie historyjek
(tzw. storytelling).
Wtorek, 18 lipca
Dziś poznajemy narzędzia do tworzenia kreatywnych (a
do tego interaktywnych!) historii. W języku angielskim nazywamy to
interactive fiction - jest to rodzaj historii, w której to
czytający wybiera co będzie się dalej działo w historii, która
czyta. Prowadzący pokazał nam przykład, który nas bardzo
zachwycił: The Art Detective A. Pintura (z portalu
eduweb.com). Jest to krótkie opowiadanie, w którym czytający
pomaga odgadnąć autora znalezionego na strychu obrazu. Przy okazji
można poznać style i najważniejsze dzieła znanych malarzy.
Świetne!
Środa, 19 lipca
Dzisiejszy dzień
poświęcony był dziedzictwu narodowemu miasta Rodos. Rozpoczęliśmy od
krótkiej dyskusji na temat tego, czym jest dla każdego z nas
"dziedzictwo kulturowe" oraz jakie są jego przykłady. Następnie
wyruszyliśmy na Stare Miasto, gdzie usłyszeliśmy historie o
najważniejszych miejscach. Oprócz pięknie zachowanych i odrestaurowanych
budynków zdarzyło nam się również minąć te, które są zapomniane i
rozpadające się - o które nikt już nie dba.
Czwartek, 20 lipca
Cały dzień minął nam na poznawaniu narzędzia Taleblazer, służącego do projektowania interaktywnych gier terenowych. Nauczyciel w roli ucznia też nie ma łatwego zadania ;-)
Piątek, 21 lipca
Po
krótkiej nocy związanej z niespodziewanym trzęsieniem ziemi,
rozpoczęliśmy od lekcji wyjaśniającej to zjawisko. Okazuje się, że w tej
okolicy Morza Egejskiego są one bardzo częste i mieszkańcy są do nich
przyzwyczajeni. Wczorajsze było jednak o wiele mocniejsze niż zwykle.
Wielu turystów, jak i mieszkańców musiało na tą okoliczność opuścić
swoje pokoje/domy, ponieważ nie są one bezpieczne (mogą się zawalić). Na
szczęście nie było silniejszych trzęsień wtórnych...
Do
końca dnia intensywnie pracowaliśmy nad stworzeniem swojej własnej gry
interaktywnej. Trzeba przyznać, że nauczyciele byli bardzo kreatywni - w
swoich grach wpletli naukę języków obcych, historii, a nawet muzyki!
Na
zakończenie wręczono nam certyfikaty ukończenia kursu. Wymieniliśmy się
również kontaktami i pomysłami na międzynarodową, międzyszkolną
współpracę.
Przygotowania do kursu trwają :)
OdpowiedzUsuńDwie nauczycielki - Joanna Szewczuk oraz Marzena Chwedoruk pozdrawiają znad przewodników po Rodos! Nasz kurs rusza 17 lipca a więc niebawem :)
Świetna robota i bardzo ciekawe wpisy.Zazdroszczę Wam tych wspaniałych wrażeń.
OdpowiedzUsuń